ebs  jugis  ebs 횂쨘횄쨀횄?왗궰?outer=  eb s  eb   횄?횂혖횄?횂짧횄?싀궰궁꺠뮼궰▣꺿싀궰시꺿싀궰?outer=  수능특강  
아이디저장하기
 
 
수능(234)
 영어(234)
 수학(0)
 국어(0)
 과탐(0)
 사탐/한국사(0)
영어(154)
 대학교/성인(1)
 고등학교(149)
 중학교(4)
 초등학교(0)
수학(0)
 문제지(0)
 개념정리(0)
국어(2)
 작문(0)
 비문학(1)
 문학(0)
 논술(0)
 문제지(1)
 개념정리(0)
과학(0)
 문제지(0)
 개념정리(0)
사탐/한국사(0)
 사회문화(0)
 경제(0)
 생활과윤리(0)
 윤리와사상(0)
 법과정치(0)
 세계지리(0)
 한국지리(0)
 동아시아사(0)
 세계사(0)
 한국사(0)
 고등사회(0)
HOME 수능 영어 EBS 원문
  2015 영어독해연습(1) 원문 한글편집(무료)
 
문서 미리보기
1
2
3
4
5
ㆍ최대 20페이지까지 확대보기 서비스를 제공합니다.
ㆍ문서의 이미지를 클릭하시면 더욱 자세한 내용을 보실 수 있습니다.(단, 3페이지 이하 자료 제외)
 
문서 요약정보
판매가격: 무료 (82page)
저작시기: 2015/01
추천독자: 전체
등록인: jugis [더보기]
카테고리: 수능 > 영어
파일제목: [15]_영독(1)_원문(쥬기스).hwp
문서뷰어: 뷰어다운로드
조회/구매: 8880 / 78 , 자료등록번호 : 170
 
문서 상세정보
미리보기
   

 
소개글
   

 
목차
   

⑈01 글의 목적•주장 1
⑈02 글의 요지•시사점 4
⑈03 글의 주제•제목 7
⑈04 내용일치•불일치 판단(1) 10
⑈05 내용 일치•불일치 판단(2) 18
⑈06 심경•분위기•어조 21
⑈07 어법 24
⑈08 어휘 27
⑈09 지칭 추론 30
⑈10 빈칸추론(1) 33
⑈11 빈칸 추론(2) 36
⑈12 연결사 추론 39
⑈13 무관한 문장 고르기 42
⑈14 글의 순서 45
⑈15 주어진 문장 넣기 48
⑈16 요약문 완성 51
⑈17 장문의 이해(1) 57
⑈18 장문의 이해(2) 60
⑈19 Mini Test 1 66
⑈20 Mini Test 2 75

 
분문내용
   

1. 글의 목적으로 가장 알맞은 것은?
Thank you for running my article, "Strengthening Your Brand for the 21st Century." I enjoyed working on this piece and would enjoy the opportunity to work on similar projects in the future. You might have already noticed the mistake in the website address provided as a reference for the readers. Because it was a primary resource, I wanted to bring it to your attention in case you are considering submitting a correction in your next issue. I would hate for readers to go to an inappropriate or irrelevant website to look for answers to their questions. I referred to the original submission I sent over and was relieved to know that the mistake was not on my end. I think the article turned out well with the exception of the website mishap. Again, I appreciate the opportunity to work on this assignment.
*mishap 작은 실수

① 다음 호의 특집 주제를 제안하려고
② 인터넷 기사의 사실 여부를 확인하려고
③ 참고용 웹사이트 주소의 오류를 알리려고
④ 웹사이트의 기사 검색 기능 강화를 요청하려고
⑤ 청탁받은 원고의 마감일을 넘긴 것을 사과하려고




2. 다음 글에서 필자가 주장하는 바로 가장 적절한 것은?
Researchers tend to measure whether or not teachers have learned the training content but have focused little on their use of this content in their classrooms. In order for successful implementation of training to occur, teachers must first learn the content, but this is only the first step and evaluating the effectiveness of training based on this step only would likely provide an inaccurate conclusion. In addition, many assessments of training effectiveness have focused on teacher attitudes toward the training experience, which can contribute to the body of knowledge on this topic but leaves out a crucial component: implementation. What a teacher expects to do with the content and what they actually do with it in practice may be very different. Evaluation of the effectiveness of training should include analysis of the outcomes in terms of classroom implementation.

① 교사들은 정기적으로 교수법에 대한 연수를 받아야 한다.
② 교사 연수 과목을 정할 때 교사들의 의견을 반영해야 한다.
③ 교사 연수는 교실에서 일어난 사례 중심으로 진행되어야 한다.
④ 교사 연수의 유효성을 평가할 때 연수 내용의 이행 여부를 고려해야 한다.
⑤ 학교에서는 초임 교사들을 위한 다양하고 실질적인 연수를 마련해야 한다.


3. 다음 글의 목적으로 가장 적절한 것은?
Last Tuesday, I observed a group of teenagers from our neighborhood conducting a peaceful protest in front of your plant. They said they were protesting your toxics release inventory (TRI) data, which had been reported in the local newspaper the previous day. In addition to marching near your front gate, they were chanting and carrying signs advocating "Environmental Justice" and "Clear the Air for Everyone." I believe that the eens were conducting their protest responsibly. As your car approached the plant, I was surprised to see you drive dangerously close to the protesters. I also heard you insult the protesters. I believe you owe these young citizens an apology. If your plant is releasing toxic vapors affecting our health, then you must stop it immediately. If you do not apologize, I will encourage the protesters to bring this matter to the attention of our city and state government officials.
*inventory (상품•재산 등의) 목록

① 십 대의 사회 참여를 위한 통로 마련을 건의하려고
② 대중매체가 환경 문제에 관심을 보여줄 것을 요청하려고
③ 시위를 할 때 공공질서를 지켜야 한다는 것을 강조하려고
④ 평화적인 방식의 시위가 정착될 필요가 있음을 설득하려고
⑤ 시위대에게 한 위협적인 행동과 모욕에 대한 사과를 촉구하려고



4. 다음 글에서 필자가 주장하는 바로 가장 적절한 것은?
I now find it interesting and a bit amusing that one of my first encounters with newspapers was one of disrespect. In the early days of our brand, Jay and I tried to advertise for distributors in the classified sections of newspapers. The advertisement simply read: "Make $1,000 a month part time. Complete training available." A lot of papers wouldn't run our ad because we couldn't guarantee the claim. I responded that I couldn't guarantee the income but at least the opportunity was there for anyone who wanted to work. A lot of people were disrespectful to Jay and me and our business. They ridiculed us and said that our business would never work. We learned to just ignore people like that. If you believe in what you're doing, you have to move forward against the disrespectful crowd. As Jay liked to say, "The dogs may bark, but the caravan moves on."
*classified section 부문별 안내 광고란

① 입증할 수 없는 주장은 하지 말아야 한다.
② 체계적인 제품 홍보 전략을 수립해야 한다.
③ 구체적인 근거를 가지고 반대 의견을 내야 한다.
④ 사업을 할 때는 경쟁사의 입장도 고려해야 한다.
⑤ 무례한 사람들을 신경 쓰지 말고 소신껏 일해야 한다.

 
참고자료
   

2015 EBS 인터넷수능 영어독해연습(1)

 
저작권정보
   

위 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 모자이크는 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다.
위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지되어 있습니다.저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터의 저작권침해 신고센터를 이용해 주시기 바랍니다.

 
 
 

상품평보기

 
판매자가 등록한 최근자료입니다.
 2016 수능완성(실전편) 어휘및어구.HWP(무료)
 2016 수능완성(유형편) 어휘및어구.HWP(무료)
 2016 수능완성(실전편) 정답및해설.HWP(무료)
 2016 수능완성(실전편) 본문.HWP(무료)
 2016 수능완성(유형편) 정답및해설.HWP(무료)
 2016 수능완성(유형편) 본문.HWP(무료)
 2016 수능특강(영어) 어휘및어구.HWP(무료)
 2016 수능특강(영어) 정답및해설.HWP(무료)
 2016 수능특강(영어) 본문.HWP(무료)
 2016 수능특강(영어독해연습) 어휘.HWP(무료)
 2016 수능특강(영어독해연습) 정답및해설.HWP(무료)
 2016 수능특강(영어독해연습) 본문.HWP(무료)
 2015 수능완성(실전편) 정답및해설 한글편집(무료)
 2015 수능완성(실전편) 원문 한글편집(무료)
 2015 수능완성(유형편) 정답및해설 한글편집(무료)
 2015 수능완성(유형편) 원문 한글편집(무료)
 2015 영어독해연습(2) 정답및해설 한글편집(무료)
 2015 영어독해연습(2) 원문 한글편집(무료)
 2015 영어독해연습(1) 정답및해설 한글편집(무료)
 2015 영어독해연습(1) 원문 한글편집(무료)
 
 
회사소개 개인정보취급방침 이용약관 고객센터 광고/제휴문의 이용안내 FAQ 이메일무단수집거부
 
주소 : 서울시 강서구 양천로 17길 4-61 | 전화번호 : 02) 6081-8908 | 팩스 : 02) 6455-8908 I 고객센터번호 : 02-6081-8908 | 대표자 : 김형규
사업자등록번호 : 472-10-00408 I 상호명 : 모자이크 | 전자우편 : ulssoo8@naver.com | 통신판매업신고번호 : 2018-서울강서-0196 | 개인정보책임자 : 김형규
Copyright(c) 모자이크 , All rights reserved.